Pyetja:
A lejohet ta paguajmë një nëpunës civil për t’i përshpejtuar shkresat?
***
Përgjigjja:
Falënderimi i takon Allahut. Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi Muhamedin, të Dërguarin e Tij, ﷺ.
Pranimi i dhuratave nga punonjësit për të përfunduar dokumentacionin është ryshfet
Punonjësit dhe nëpunësit duhet t’i frikësohen Allahut të Lartësuar për sa i përket punës së tyre dhe duhet ta bëjnë punën e tyre në mënyrën që u kërkohet, pa vonesë apo mangësi.
Nuk lejohet që ata të pranojnë dhurata nga klientët ose nga ata që duhet të kryejnë dokumentet. Atyre u ndalohet të vonojnë kryerjen e dokumenteve dhe të mos e plotësojnë atë, përveç në këmbim të parave që marrin.
Ata duhet ta dinë se është haram që ta konsumojnë këtë pasuri ose t’i ushqejnë fëmijët e tyre me të, dhe është nën titullin ryshfet, për të cilin Profeti ﷺ e mallkoi atë që e pranon atë.
Abdullah ibn Amr ibn el-As (Allahu qoftë i kënaqur prej tij) ka thënë: Pejgamberi ﷺ e mallkoi atë që jep ryshfet dhe atë që e pranon atë. [1]
Shejh Ibn Uthejmin ka thënë: “Nuk i lejohet asnjë punonjësi në asnjë departament qeveritar që të pranojë dhurata për kryerjen e dokumenteve të lidhura me këtë departament, sepse nëse e hapim këtë derë dhe themi se lejohet që punonjësi ta pranojë këtë dhuratë, do t’ia kemi hapur derën ryshfet. Ryshfeti është një çështje shumë e rëndë, sepse është një mëkat i madh. Prandaj, ajo që duhet të bëjnë punonjësit nëse u jepen dhurata që kanë të bëjnë me punën e tyre është t’i kthejnë këto dhurata dhe nuk u lejohet t’i pranojnë ato, qofshin ato dhurata, bamirësi ose zekat, veçanërisht nëse janë të pasur, sepse nuk u lejohet ta pranojnë zekatin, siç dihet.” [2]
A është ryshfet dhënia e parave për të përfunduar dokumentet?
Është gjithashtu haram për punonjësit që të pranojnë ryshfet, dhe kjo është gjithashtu haram për dhënien e dhënësit, përveç nëse ai detyrohet ta bëjë këtë nga frika se do të ketë ndonjë vonesë ose ndonjë problem tjetër me dokumentet e tij që do të çojnë në humbje ose dëm. Në atë rast, mëkati do të jetë mbi atë që pranon ryshfet, e jo ai që e jep, me kusht që ai që duhet t’i kryejë dokumentet e tij, ta bëjë këtë vetëm për të arritur atë që i takon.
Ibnul Kethiri (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Për sa i përket asaj që jepet për të marrë atë që i takon ose për të shmangur padrejtësinë, kjo nuk përfshihet në ndalimin e ryshfetit.” [3]
El-Hattabi (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Nëse ai jep [diçka] për të arritur atë që i takon ose për të larguar padrejtësinë nga vetja, atëherë kjo nuk përfshihet në këtë paralajmërim.” [4]
Ibn Tejmije ka thënë: “I lejohet dhënësit të japë çfarëdo që i mundëson të marrë atë që i takon ose të largojë padrejtësinë nga vetja. Kjo është ajo që është transmetuar nga gjeneratat e hershme (selefët) dhe dijetarët kryesorë.” [5]
Allahu e di më së miri.
islamqa.info
——————————–
[1] Tirmidhiu (1337), Ebu Davudi (3580) dhe Ibn Maxhe (2313)
[2] “Fetava” 18/359-360
[3] “En Nihajeh vel Bidaje”, 2/226
[4] “Ma’alim el-Sunen”, 5/207
[5] “Mexhmu’el-Fetava”, 31/287