Pyetja:

Cila është vlera e ramazanit?

***

Përgjigjja:

Falënderimi i takon Allahut.

Ramazani është një nga dymbëdhjetë muajt arab. Është një muaj i cili nderohet në fenë islame dhe dallohet nga muajt e tjerë me një sërë karakteristikash dhe virtytesh, duke përfshirë këto: 1- Allahu e ka bërë agjërimin e këtij muaji shtyllën e katërt të Islamit: “Muaji i Ramazanit në të cilin zbriti Kurani, udhërrëfyes për njerëzimin dhe argument i qartë për udhëzim dhe kriter (në mes të së drejtës dhe të gabuarës). Pra, kushdo prej jush që sheh (hënën në natën e parë të) muajit (të Ramazanit dmth., është i pranishëm në shtëpinë e tij), ai duhet të agjërojë (agjërojë) atë muaj…” (Bekare: 185)

Ibn Omeri (Allahu qoftë i kënaqur me të!) tregon se i Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Islami është ngritur mbi pesë shtylla: 1. Mbi dëshminë se s’ka të adhuruar të denjë përveç Allahut dhe se Muhamedi ﷺ është i dërguar i Tij, 2. Faljen e namazit, 3. Dhënien e zekatit, 4. Kryerjen e haxhit dhe 5. Agjërimin e Ramazanit.” [1]

2- Allahu e shpalli Kuranin në këtë muaj, siç thotë në ajetin e sipërcituar: “Muaji i Ramazanit në të cilin zbriti Kurani, udhërrëfyes për njerëzit dhe argument i qartë për udhëzim dhe kriter (në mes të së drejtës dhe të gabuarës)…” (Bekare: 185)
Allahu thotë: “Vërtet, Ne e zbritëm atë (Kur’anin) në Natën e Kadrit.” (Kadr: 1)

3- Allahu e ka bërë Natën e Kadrit në këtë muaj, i cili është më i mirë se një mijë muaj, siç thotë Allahu: “Vërtet, Ne e zbritëm atë (Kuranin) në Natën e Kadrit. Dhe çfarë do t’ju bëjë të dini se çfarë është Nata e Kadrit? Nata e Kadrit është më e mirë se një mijë muaj (d.m.th. të adhurosh Allahun në atë natë është më e mirë se të adhurosh Atë një mijë muaj, d.m.th. 83 vjet e 4 muaj). Aty zbresin engjëjt dhe Ruhu (Xhibrili) me lejen e Allahut me të gjitha caktimet, (gjithë atë natë), ka paqe (dhe mirësi nga Allahu për robërit e Tij besimtarë) deri në agim.” (Kadr: 15)
Ne e zbritëm atë në një natë të bekuar (në natën e begatshme të kadrit). Ne dëshiruam t’u tërheqim vërejtjen, e njerëzit të jenë të gatshëm. Në atë (natë) zgjidhet çdo çështje në mënyrë të prerë.” (Duhan: 34)
Allahu e ka bekuar Ramazanin me Natën e Kadrit. Duke shpjeguar statusin madhështor të kësaj nate të bekuar, zbriti sureja Kadr, dhe ka shumë hadithe që flasin gjithashtu për këtë, siç është hadithi i Ebu Hurejres (Allahu qoftë i kënaqur me të!) i cili ka thënë: I Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Ju ka ardhur Ramazani, muaji i bekuar për të cilin Allahu ju ka urdhëruar të agjëroni, gjatë të cilit hapen dyert e xhenetit dhe mbyllen dyert e xhehenemit dhe shejtanët rebelë. janë të lidhur me zinxhirë. Në të ka një natë që është më e mirë se një mijë muaj, e kush privohet nga mirësia e saj, me të vërtetë është i privuar.” [2]
Dhe Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur me të) ka thënë: I Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Kushdo që e fal Natën e Kadrit në namaz me besim dhe me shpresë për shpërblim, do të jetë ia fali mëkatet e mëparshme.” [3]

4- Allahu e ka bërë agjërimin e Ramazanit dhe kalimin e netëve të tij në namaz nga besimi dhe me shpresën e shpërblimit mjet për faljen e mëkateve, siç është vërtetuar nga hadithi i Ebu Hurejres, sipas të cilit Pejgamberi ﷺ ka thënë: “Kush agjëron Ramazanin me besim dhe me shpresë për shpërblim, do t’i falen mëkatet e mëparshme.”[4] transmetojnë gjithashtu nga Ebu Hurejra se Profeti (paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ka thënë: “Kush i kalon netët e Ramazanit në namaz me besim dhe me shpresë për shpërblim, do t’i falen mëkatet e mëparshme.” [5] Myslimanët janë pajtuar njëzëri se është sunet falja e kijamit gjatë natës në Ramazan. Neveviu ka thënë se ajo që nënkuptohet me faljen e kijamit në Ramazan është të falësh teravitë, d.m.th., njeriu e arrin atë që nënkuptohet me kijam duke falur teravitë.


5- Në këtë muaj, Allahu i hap dyert e Xhenetit dhe i mbyll dyert e Xhehenemit dhe i lidh shejtanët, siç transmetohet nga hadithi i Ebu Hurejres (Allahu qoftë i kënaqur me të!) i cili ka thënë se i Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Kur të vijë Ramazani, hapen dyert e Xhenetit dhe mbyllen dyert e Xhehenemit, dhe djajtë lidhen me zinxhirë”. [6]


6- Çdo natë Allahu ka njerëz të cilët i shpengon nga zjarri. Imam Ahmedi transmeton nga hadithi i Ebu Umames se Pejgamberi ﷺ ka thënë: “Në çdo prishje të agjërimit, Allahu ka njerëz që i shpengon”. [7] 

Transmetohet se Ebu Se’idi ka thënë: I Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Allahu ka njerëz të cilët i shpengon çdo ditë dhe natë – dmth në Ramazan – dhe çdo musliman çdo ditë dhe natë ka një lutje që merr përgjigje.” [8]


7- Agjërimi i Ramazanit është shlyerje e gjynaheve të bëra që nga Ramazani i mëparshëm, përderisa i shmanget gjynaheve të mëdha. Profeti ﷺ ka thënë: “Pesë namazet ditore, nga një xhuma në tjetrën dhe nga një Ramazan në tjetrin janë shlyerje për (mëkatet). kryer) në mes, përderisa ju shmangni mëkatet e mëdha.” [9]


8- Agjërimi i Ramazanit është i barabartë me agjërimin e dhjetë muajve, siç transmetohet nga Ebu Ejub el-Ensari: “Kush agjëron Ramazanin dhe e pason atë me gjashtë ditë të Shevalit, do të jetë si agjërimi për një jetë.” [10]
Transmetohet se Pejgamberi ﷺ ka thënë: “Kush agjëron Ramazanin, një muaj është sa dhjetë muaj, dhe agjërimi i gjashtë ditëve pas fitrit e përfundon vitin.” [11]


9- Kushdo që fal namazin e natës në Ramazan me imamin derisa të mbarojë, do t’i shënohet se e ka kaluar tërë natën në namaz, për shkak të transmetimit nga hadithi i Ebu Dherrit (Allahu qoftë i kënaqur me të)! se i Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Kushdo që fal kijamin (namazin e natës) me imamin derisa të mbarojë, do t’i shënohet se e ka kaluar tërë natën në namaz.” [12]

10- Umreja në Ramazan është e barabartë me Haxhin. Transmetohet se Ibn Abasi ka thënë: “I Dërguari i Allahut ﷺ i tha një gruaje nga ensarët: “Çfarë të pengoi të bësh haxhin me ne? ” Ajo tha: “Ne kishim vetëm dy deve që i përdornim për të sjellë ujë.” Kështu burri dhe djali i saj kishin shkuar në haxh me një deve, dhe ai ua la tjetrën për të sjellë ujë.” Ai tha: “Kur të vijë Ramazani, shkoni për umre, sepse umreja në Ramazan është e barabartë me haxhin”. [13] Sipas një raporti të transmetuar nga Muslimi, “…është e barabartë me kryerjen e haxhit me mua”.

11- Është sunet të bësh itikaf (tërheqje nga njerëzit me qëllim adhurimi) në Ramazan, sepse Profeti ﷺ e bënte gjithmonë këtë, siç është transmetuar në hadithin e Aishes (Allahu qoftë i kënaqur me të) që Profeti ﷺ i kalonte dhjetë ditët e fundit të Ramazanit në itikaf derisa ai ndërroi jetë, pastaj gratë e tij bënin itikaf pas tij.” [14]

12- Është mustehab në kuptimin e rekomandimit fuqimisht në Ramazan për të studiuar Kuranin së bashku dhe për ta lexuar shumë atë. Ju mund ta studioni Kuranin së bashku duke ia recituar atë dikujt tjetër dhe duke e bërë dikë tjetër t’jua recitojë atë. Dëshmia se kjo është mustehab është fakti se Xhibrili e takonte Profetin ﷺ çdo natë në Ramazan dhe studionte Kuranin me të. [15]
Leximi i Kuranit është mustehab në përgjithësi, por më shumë në Ramazan.

13- Është mustehab në Ramazan t’u bëhet iftar agjëruesve, për shkak të hadithit të Zejd ibn Halid el-Xhuhani (Allahu qoftë i kënaqur me të) i cili ka thënë: I Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Kushdo që i jep iftar agjëruesit do të ketë një shpërblim të ngjashëm me të, pa ia pakësuar atë sadopak shpërblimin agjëruesit”. [16]

islamqa.info

————————————-

[1] Buhariu, 8; Muslimi, 16

[2] Nesaiu, 2106; Ahmedi, 8769

[3] Buhariu, 1910; Muslimi, 760

[4] Buhariu, 2014; Muslimi, 760

[5] Buhariu, 2008; Muslimi, 174

[6] Buhariu, 1898; Muslimi, 1079

[7] Ahmedi 5/256 

[8] El-Bazzar (Keshf 962)

[9] Muslimi, 233

[10] Muslimi, 1164

[11] Ahmedi, 21906

[12] Ebu Davudi (1370)

[13] Buhariu, 1782; Muslimi, 1256

[14] Buhariu, 1922; Muslimi, 1172

[15] Buhariu, 6; Muslimi, 2308

[16] Tirmidhiu, 807; Ibn Maxhe, 1746

Comments are closed.