Pyetja:
Si kryhet gusli (larja e trupit) pas marrëdhënieve seksuale; merret abdest dhe lahesh komplet, kaq është? Çfarë gjërash të tjera kryesore duhet të kihen parasysh lidhur me guslin?
***
Përgjigjja:
Falënderimi absolut i takon Allahut! Mëshira, lavdërimi edhe paqja qofshin mbi të Dërguarin e Allahut, Muhamedin ﷺ!
Së pari: Domethënia dhe dispozita e guslit
Fjala arabe “gusël” ka kuptimin “larje”, kurse në terminologjinë e jurisprudencës islame me të nënkuptohet “larja e madhe rituale (e gjithë trupit)”.
Gusli është i obligueshëm për personin në “gjendjen e papastërtisë së madhe rituale2 / El-Hadeth El-Ekber”, kurse jashtë kësaj gjendje gusli është thjesht i pëlqyeshëm, si p.sh.: gusli i xhumasë/të premtes, ai i Dy Bajrameve etj.
Së dyti: Format e guslit
Lloji i parë: Gusli i kompletuar
Referuar në modelin autentik profetik, mënyra më e plotë e guslit është që personi në fillim të bëjë nijetin (qëllimin) për të marrë gusël, pastaj të lajë duart tre herë, pastaj të lajë organet gjenitale nga pisllëku i tyre, pastaj të marrë abdes si për namaz, pastaj hedh tre herë ujë në kokë dhe me gishtat e tij e depërton ujin në rrënjën e flokëve, pastaj hedh ujë në të gjithë trupin e tij dhe e fërkon atë (fillimisht të djathtën dhe më pas të majtën) duke bërë kujdes që uji të mbërrijë në të gjithë trupin dhe flokët e tij.
Lloji i dytë: Gusli i mjaftueshëm
Muslimanit i mjafton për gusël që: (së pari) të bëjë nijetin (qëllimin) për të marrë gusël, (së dyti) të lajë organet gjenitale nga pisllëku i tyre, (së treti) të lajë gojën, hundën dhe të bëjë kujdes që uji të mbërrijë në të gjithë trupin e tij (përfshirë kokën dhe flokët deri në rrënjë).
Së treti: Llojet e guslit sa i përket dispozitës
Lloji i parë: Gusli i detyrueshëm
Gusli është i obligueshëm për personin në “gjendjen e papastërtisë së madhe rituale” dhe kësaj të fundit i takojnë dy gjendjet në vijim:
Gjendja e parë: Xhunubllëku
Personi që i takon kësaj gjendjeje quhet “xhunub / i mënjanuar”, pasi ai është i detyruar t’i rrijë mënjanë namazit, xhamisë, leximit të Kuranit etj. (përderisa nuk ka marr gusël) dhe në gjendjen e xhunubllëkut hyjnë:
a. Ejakulimi (shfryrja e spermës; me duf dhe epsh të skajshëm, me çdo lloj mënyre që të jetë dhe në çfarëdolloj gjendjeje, që i ndodh personit zgjuar; kurse për personin e fjetur (në gjumë) vlen e njëjta porse nuk kushtëzohet që epshi i shfryrjes të jetë ndjerë prej tij.
b. Marrëdhëniet seksuale; që gusli (larja e madhe rituale) të bëhet obligim (i detyrueshëm), mjafton hyrja e plotë e kokës së penisit (organit seksual mashkullor), në organin seksual femëror, edhe nëse kjo nuk shoqërohet me ejakulim (shfryrje të spermës).
Gjendja e dytë: Gjakrrjedhja e menstruacioneve (hajdit) dhe lehonisë (nifasit)
a. Menstruacionet (Hajdi): është gjakrrjedhja që del në mënyrë të përmuajshme prej gruas dhe zakonisht zgjat 5-7 ditë, por edhe më shumë ose më pak, në varësi të ndryshimit të natyrës së femrës.
b. Lehonia (Nifasi): është gjakrrjedhja që del nga gruaja për shkak të lindjes së bebit dhe zgjat disa ditë (maksimumi 40 ditë).
Lloji i dytë: Gusli i pëlqyeshëm
Për personin që nuk është në “gjendjen e papastërtisë së madhe rituale”, ka disa raste të tjera që (për të) është e pëlqyeshme marrje e guslit, si: gusli i xhumasë/të premtes, gusli i çdonjërit prej Dy Bajrameve, gusli i larësit të xhenazes etj.
Allahu e di më mirë.
Alaudin Abazi