Pyetja:
Nëse dua të udhëtoj me aeroplan dhe koha e ngritjes është para fillimit të ikindisë, dhe ngritja e fluturimit të dytë është menjëherë pas uljes së avionit të parë, a lejohet bashkimi i ikindisë me dreken dhe shkurtimi i tyre në qyteti tim të lindjes? Cili është vendimi nëse e bëj këtë? Cila është gjëja e duhur për të bërë?
***
Përgjigjja:
Falënderimi i takon Allahut.
Lejohet që personi që nuk udhëton t’i bashkojë dy namaze nëse do ta ketë shumë të vështirë ta falë namazin e dytë me kohë. Leja për bashkimin e namazit është më e gjerë se leja për t’i shkurtuar ato, sepse shkurtimi i tyre lejohet vetëm për udhëtarët, por si udhëtarët ashtu edhe ata që nuk udhëtojnë, lejohen të bashkohen në namaz kur do të jetë e vështirë për të kryer namazin e dytë, qoftë me kohë apo me xhemat.
Bazuar në këtë, është e lejuar për ju që ta çoni ikindinë përpara dhe ta falni atë me Zuhr në qytetin tuaj, nëse mendoni se ka shumë të ngjarë që nuk do të mund ta falni atë në kohë për shkak të udhëtimit.
Nëse aeroporti është jashtë qytetit tuaj, ju mund të faleni në aeroport dhe të shkurtoni namazet tuaja. Nëse jetoni afër aeroportit, atëherë mund t’i bashkoheni namazeve, por nuk mund t’i shkurtoni ato.
Shejh Ibn Uthejmen (Allahu e mëshiroftë) ka thënë:
Pyetje:
Nëse një person është në Kasim dhe del në aeroport, a mund ta shkurtojë namazin në aeroport?
Përgjigje:
“Po, ai mund të shkurtojë namazin e tij, sepse është larguar nga zona e ndërtuar e qytetit të tij dhe të gjitha fshatrat që janë rreth aeroportit janë të ndara nga qyteti. Por nëse një person jeton afër aeroportit, ai nuk duhet ta shkurtojë namazin, sepse ai ende nuk është larguar nga zona e banuar e qytetit të tij.” [1]
Abdullah bin Abasi (Allahu qoftë i kënaqur prej tij!) ka thënë: “Bashkoi i Dërguari i Allahut ﷺ në Medine namazin e drekës me të ikindisë dhe akshamin me namazin e jacisë pa ekzistuar ndonjë frikë apo shi’.” I thanë Ibën Abasit: Çfarë deshi me këtë veprim? Tha: “Nuk donte që t’ia vështirësonte umetit të tij.” [2]
Shejhul Islam Ibn Tejmije ka thënë:
“Arsyeja specifike e shkurtimit të namazit është udhëtimi dhe nuk lejohet shkurtimi i namazit kur nuk udhëtoni. Për sa i përket bashkimit të namazit, arsyeja për këtë është nëse ka nevojë ose arsyetim. Pra, nëse një person ka nevojë ta bëjë këtë, ai mund t’i falë namazin gjatë udhëtimit, qoftë duke udhëtuar në një distancë të gjatë apo të shkurtër, dhe ai mund t’i bashkojë namazet për shkak të shiut etj., ose për shkak të sëmundjes etj., ose për ndonjë arsye tjetër, sepse qëllimi është t’u kursehen muslimanëve çdo vështirësi apo mundim.” [3]
Dhe Allahu e di më së miri.
islamqa.info
———————
[1] (El-Sherh el-Mumti’, 4/514)
[2] Muslimi (705)
[3] (Mexhmu’el-Fetava, 22/293; botuar nga Kompleksi i Mbretit Fahd)