Pyetja:

A është i vlefshëm islami i dikujt që s’dëshmon se Muhamedi është i Dërguar i Allahut, por mjaftohet me dëshminë se nuk ka të adhuruar tjetër (me meritë) përveç Allahut?

***

Përgjigjja:

Falënderimi i takon Allahut.

Ibn Omeri (Allahu qoftë i kënaqur me të) ka thënë: I Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Islami është ngritur mbi pesë shtylla: 1. Mbi dëshminë se s’ka të adhuruar të denjë përveç Allahut dhe se Muhamedi ﷺ është i dërguar i Tij, 2. Faljen e namazit, 3. Dhënien e zekatit, 4. Kryerjen e haxhit dhe 5. Agjërimin e Ramazanit.” [1]

Shehadeti (dëshmia e besimit) është një nga shtyllat e Islamit, dhe kjo shtyllë e parë e Islamit është një besim që përfshin pohimin e njëshmërisë së Allahut dhe dëshminë e mesazhit të Profetit të Tij ﷺ. Lidhja we (“dhe”) tregon se të dy frazat janë nën të njëjtin rregull, i cili zbatohet në mënyrë të barabartë për të dyja. Ashtu siç është e detyrueshme që një individ të thotë “Dëshmoj se nuk ka të adhuruar tjetër (me meritë) përveç Allahut (esh-hadu en la ilahe il-Allah)” dhe Islami i tij nuk është i vlefshëm dhe ai nuk ka hyrë në Islam, përveç nëse ai thotë se, i njëjti vendim vlen njëlloj edhe për gjysmën e dytë të shehadetit (dëshmisë së besimit): “Dëshmoj se Muhamedi është i Dërguari i Allahut (esh-hadu anna Muhamedan resul-Allah). Kështu që edhe individi duhet ta thotë këtë, dhe Islami i tij nuk vlen dhe ai nuk ka hyrë në Islam, përveç nëse e thotë. Pra, këto dy fraza i nënshtrohen njëlloj vendimit, dhe ato janë dy gjysmat e një shtylle të vetme të Islamit, që është Shehadetejn (deklarata binjake e besimit).

El-Hafidh Ibn Haxheri ka thënë:

Dikush mund të recitojë vetëm dëshminë se nuk ka të adhuruar tjetër (me meritë) përveç Allahut, duke synuar të dyja pjesët e deklaratës binjake të besimit, sepse ato janë të ndërlidhura fort. [2]

El-Mullah Ali el-Kaari ka thënë:

Për shkak se dy pjesët e deklaratës binjake të besimit janë të pandashme sipas mësimeve islame, ato konsiderohen si një gjë dhe njëra nga dy frazat mund të shfaqet në një raport më vete, sepse mjafton të tregohen të dyja.

Është thënë: nga përmendja e tyre së bashku në shumicën e transmetimeve mund të kuptohet se për të qenë i vlefshëm Islami i një personi, është thelbësore që ata të lexohen së bashku, njëri pas tjetrit, në këtë renditje. [3]

Shejh Ibn Uthejmin ka thënë:

Dëshmia se s’ka të adhuruar të denjë përveç Allahut dhe se Muhamedi është i Dërguari i Allahut konsiderohet si një shtyllë e vetme, sepse në çdo ibadet është thelbësore të kesh sinqeritet të vërtetë vetëm ndaj Allahut dhe të ndjekësh rrugën e Pejgamberit të Tij ﷺ.
[4]

Shejh Ibn Xhibrin ka thënë:

Dy frazat e deklaratës binjake të besimit janë të pandashme; kushdo që dëshmon për njërin prej tyre, kjo nënkupton se ai dëshmon për tjetrin. Në fakt, i dyti është plotësues i të parës, sepse ne themi: nga e dini se nuk ka të adhuruar tjetër (me meritë) përveç Allahut dhe se Allahu është Zoti i vërtetë dhe se askush nuk meriton të konsiderohet hyjnor përveç Tij? A nuk është kjo nëpërmjet mesazhit të të Dërguarit? Prandaj ju duhet të besoni në të Dërguarin dhe të dëshmoni se ai është dërguar nga Zoti i tij.

Nëse besoni se i Dërguari ﷺ ishte vërtet i Dërguar dhe se ai ishte dërguar nga Zoti i tij, atëherë cili është mesazhi që ai përcolli? A nuk është rasti që gjëja e parë me të cilën filloi ishte të pohonte njëshmërinë e Allahut duke thënë: S’ka të adhuruar të denjë përveç Allahut? Pra, i Dërguari ﷺ filloi duke i thirrur njerëzit që të adhurojnë vetëm Allahun dhe të heqin dorë nga adhurimi i dikujt tjetër përveç Tij. Ky është mesazhi më i madh që ai ka përcjellë. Prandaj dy gjysmat e deklaratës binjake të besimit janë të pandashme, dhe kushdo që dëshmon se nuk ka të adhuruar tjetër (me meritë) përveç Allahut, duhet të shqiptojë gjysmën e dytë të dëshmisë së besimit, e cila dëshmon se Muhamedi ﷺ është i Dërguari i Allahut. Kushdo që dëshmon se Muhamedi ﷺ është i Dërguar i Allahut, duhet ta pranojë mesazhin e tij, pjesa më e rëndësishme e të cilit është besimi se nuk ka të adhuruar tjetër (me meritë) përveç Allahut. Nga kjo dimë se të dy pjesët janë të pandashme.

Sherh et-Tahhaavijeh (45/12).

Allahu e di më së miri.

islamqa.info

—————————

[1] Buhariu (8) & Muslimi (12)

[2] Fet’h el-Baari (1/133)

[3] Mirkaat el-Mafatih (1/168)