Pyetja:

Cilat tema duhet t’i ketë prioritet xhemati i xhamisë?

***

Përgjigjja:

Falënderimi i takon Allahut, Zotit të botëve. Allahu e bekoftë Profetin tonë Muhamed, ﷺ

Transmetohet se Enes ibn Maliku (Allahu qoftë i kënaqur me të) ka thënë: I Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Do të vijë një kohë kur njerëzit do të ulen në rrathë nëpër xhami dhe nuk do të kenë shqetësim tjetër përveç kësaj bote. Allahu nuk ka nevojë për ta prandaj mos u ul me ta.” [1]

Ky hadith thotë se kjo vepër e dënueshme është e papëlqyeshme, sepse xhamitë nuk janë ndërtuar për një qëllim të tillë. Allahu ka urdhëruar që të ndërtohen xhami për ta kujtuar Atë dhe për të kryer lutjet dhe ibadetet dhe bindjen ndaj Tij, siç është Itikafi (tërheqja, veçimi për përkushtim dhe adhurim) dhe lloje të ndryshme të dhikrit si rrathë për leximin e Kuranit dhe kërkimin e diturisë.

Allahu i Madhëruar thotë: “.. xhamitë janë veçant për ta adhuruar Allahun, e mos adhuroni në to askë tjetër me Allahun!” (Xhin: 18)

Nga ana tjetër, ka hadithe që na urdhërojnë që fjalët e ezanit t’i përsërisim pas muezinit, si vepër mustehab ose inkurajuese dhe të japim shembull se si duhet të sillet kur dëgjon ezanin. Disa njerëz e neglizhojnë këtë dhe nuk e kuptojnë se sa shumë shpërblim po humbasin dhe sa janë fajtorë për këtë. Çfarë lloj zemrash duhet të kenë?! Ata e dëgjojnë përmendjen e Allahut, pastaj largohen prej Tij dhe kjo nuk ndikon në zemrat e tyre, në mënyrë që t’i frikësohen Atij dhe të ndihen të detyruar të dëgjojnë.

Njëri prej këtyre haditheve është ai i transmetuar nga Amr ibn el-As (Allahu qoftë i kënaqur me të), i cili tha se e ka dëgjuar Pejgamberin ﷺ thuaj: “Kur ndonjëri prej jush e dëgjon myezinin, le të thotë diçka siç thotë ai, pastaj më dërgoni salavate, sepse kushdo që më dërgon salavate, Allahu do t’i dërgojë salavate dhjetëfish. Pastaj lute Allahun që të më japë el-Weseelah, sepse është një status në Xhenet që do ta arrijë vetëm një rob i Allahut dhe shpresoj që unë të jem i tillë. Kushdo që kërkon el-Weseelah për mua, do t’i jepet ndërmjetësimi im për të.” [2]

Sa i përket dhënies së selamit dhe shtrëngimit të duarve, kjo nuk ka asgjë të keqe, sepse këto janë vepra të bindjes ndaj Allahut. Nuk ka asnjë konflikt ndërmjet kryerjes së këtyre gjërave dhe përgjigjes ndaj myezinit, sepse një person mund t’i bëjë të gjitha këto gjëra menjëherë.

Myslimanët duhet të kenë kujdes që të mos bëjnë ndonjë gjë që mund t’i ofendojë ose shqetësojë ata që vijnë në xhami për adhurim. Kjo përfshin shqetësimin e atyre që janë duke lexuar Kuran, duke u falur ose duke e kujtuar Allahun në xhami. Është një vepër e keqe (sajah) të shqetësosh njerëzit në xhami duke folur për çështjet e kësaj bote, sepse kjo është ofenduese për ta dhe i largon muslimanët nga kryerja e veprave të adhurimit siç duhet. Shqetësimi i të tjerëve nuk lejohet, edhe nëse merr formën e leximit të Kur’anit, po sikur të ketë forma të tjera? Një transmetim nga Ebu Haazim el-Timaar nga el-Bejadi, se Profeti ﷺ doli dhe i gjeti njerëzit duke u lutur dhe duke lexuar me zë të lartë. Tha: “Ai që është duke u falur është duke biseduar me Zotin e tij, prandaj le të mendojë për atë që i thotë Atij. Mos konkurroni me njëri-tjetrin në leximin e Kuranit me zë të lartë.” [3]
Ibën Muhejrizi (Allahu e mëshiroftë) transmetohet të ketë thënë: Të folurit në xhami është fjalë kot, përveç atij që falet, ose që përmend Zotin e tij, ose që kërkon ndihmë ose jep ndihmë. [4]

Ibn el-Haxhi ka thënë për sjelljet e muslimanit kur ai niset për në xhami: Ai duhet të synojë të shmangë bisedat e kota në xhami ose të flasë për atë që nuk e shqetëson atë, sepse ka një transmetim që thotë se të folurit në xhami për çdo gjë, përveç veprave të botës tjetër, është si zjarri në dru të thatë, ha hasenat (veprat e mira). Pra, ai duhet të kujdeset që ta shmangë këtë, që të mos dalë të merret me tregti dhe të kthehet pasi ka humbur gjithçka për shkak të bisedave të kota. [5]

Allahu e di më së miri.

islamqa.info

—————————–

[1] Mustedrek (4/359) Dhehebiu e ka klasifikuar të vërtetë.

[2] Muslimi nr. 384

[3] Nesaiu, “Sunen el Kubra”

[4] Abdu Rrezak, “Musannef”

[5] el-Madkhal