Pyetja:
Unë kam trashëguar një tokë dhe po e mbaj në rast se më duhet për të martuar një djalë timin, ose për të paguar për mjekime dhe të ngjashme. A jam i detyruar ta shes për të kryer haxhin e detyrueshëm?
***
Përgjigjja:
Falënderimi i takon Allahut.
Haxhi është i detyrueshëm për atë që ka mundësi, sepse Allahu i Lartësuar thotë: “…dhe vizita (për haxh) e kësaj Faltoreje (e cila është detyrë) për këdo që ka mundësi ta përballojë rrugën.” (Ali Imran: 97)
Nëse kjo tokë nuk kultivohet për të rritur ushqimin dhe nuk jepet me qira që të mund të jetoni me qiranë e saj dhe nuk keni ndonjë borxh për të cilin duhet ta shisni tokën për t’i shlyer ato, atëherë ajo është e tepërt për nevojat tuaja dhe duhet ta shesësh për të bërë haxhin.
Ibn Kudameh (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Ajo që ka rëndësi është që [kjo pasuri] duhet të jetë e tepërt ndaj asaj që ai duhet të shpenzojë për të varurit e tij për të cilët është i detyruar të shpenzojë, që nga momenti kur ai të largohet derisa të kthehet. sepse shpenzimet (për mirëmbajtjen e tyre) kanë të bëjnë me të drejtat e njerëzve, dhe ata kanë më shumë nevojë për para dhe të drejtat e tyre janë më të rëndësishme. Abdullah ibn ‘Amr transmeton nga Pejgamberi ﷺ se ai ka thënë: “Mjafton mëkat që njeriu të neglizhojë ata për të cilët është përgjegjës.” Transmetohet nga Ebu Davudi.
Ai duhet gjithashtu të jetë i tepërt ndaj asaj që ai dhe familja e tij kanë nevojë për strehim, një shërbëtor dhe gjëra të tjera thelbësore, dhe duhet të jetë e tepërt ndaj asaj që ai ka nevojë për të shlyer borxhin e tij, sepse shlyerja e borxhit është një nevojë thelbësore dhe të drejtat e njerëzve të tjer. janë të lidhura me të. Prandaj është më e rëndësishme, prandaj Ligjvënësi e ka ndaluar dhënien e zekatit (kur ka borxh që duhet shlyer), edhe pse ka të bëjë me të drejtat e të varfërve dhe ata kanë nevojë për të. Pra, është më e përshtatshme të shtyhet Haxhi, i cili i takon vetëm Allahut të Lartësuar. Është njësoj nëse borxhi i takon një personi të caktuar ose është diçka që i takon Allahut të Lartësuar, si për shembull zekati që i detyrohet ose shlyerja që duhet ofruar dhe të ngjashme.” [1]
Të jesh në gjendje të gjesh një mënyrë për të bërë haxhin do të thotë të jesh fizikisht i shëndetshëm dhe të kesh mjete transporti për të arritur në Shtëpinë e Shenjtë të Allahut me aeroplan, makinë ose mal, ose të jesh në gjendje të paguash për këtë sipas mundësive të dikujt, si dhe të kesh mjaftueshëm dispozita për udhëtimin atje dhe mbrapa. Këto mjete duhet të jenë tepricë ndaj asaj që ai duhet të shpenzojë për ata për të cilët është i detyruar t’i shpenzojë derisa të kthehet nga haxhi. Gruaja duhet të ketë me vete edhe burrin ose mahremin, qoftë edhe për të udhëtuar për haxh ose umre. [2]
Fakti që ju po e mbani këtë tokë për të martuar djalin tuaj, ose për raste të tjera të mundshme urgjente, si nevoja për trajtim mjekësor dhe të ngjashme, nuk është një justifikim për të mos bërë haxhin, përderisa keni mundësi ta bëni atë me të ardhurat e tokës nëse e shet atë. Pra, mbështetu tek Allahu dhe bëj atë që të ka urdhëruar Allahu. Mendoni pozitivisht për Të dhe kërkoni kompensim prej Tij.
Transmetohet nga Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur prej tij!) se Profeti ﷺ ka thënë: “Nuk ka ditë që të mos zbresin dy melekë duke thënë: “O Allah, paguaja dhe zëvendësoja çdo njeriu atë që jep!, ndërsa tjetri: “O Allah, shkatërro çdo dorështrenguar!”” [3]
Dhe Allahu e di më së miri.
islamqa.info
————-
[1] Mugni (3/88)
[2] Komisioni i Përhershëm (11/30)
[3] Buhariu (1442) and Muslimi (1010)