Pyetja:

A i lejohet muslimanit të konsultohet me një psikolog apo psikiatër? Unë vuaj nga disa probleme për shkak të një babai dominues, i cili gjatë gjithë jetës sonë ishte shumë i rreptë me ne.

***

Përgjigjja:

Falënderimet i takojnë Allahut, paqja dhe bekimet e Tij qofshin mbi të Dërguarin e Tij Muhamed ﷺ, mbi familjen e tij, mbi shokët e tij dhe mbi të gjithë ata që ndjekin rrugën e tij deri në Ditën e Gjykimit!

E lusim Allahun, Më Bujarin, që t’ua lehtësojë brengën dhe shqetësimin dhe t’ua lehtësojë.

A lejohet studimi i psikologjisë?

Në përgjigjen që ju referuat, nuk ka asgjë që të sugjerojë se nuk ka asnjë përfitim nga studimi i mjekësisë apo trajtimi nga psikologu. Përkundrazi, nuk lejohet studimi i tyre nëse mësuesi ka pak njohuri për mësimet islame, dhe universiteti është ai që përzien të vërtetën me të pavërtetën, siç është rasti në universitetet e vendeve perëndimore.

Ndalimi për të studiuar këtë lami në veçanti kur është i tillë, është për të ndaluar mjetet që mund të çojnë në konfuzion, devijim dhe padyshim mosbesim.

Shejhul Islam Ibn Tejmije ka thënë:

“Në parim, çdo gjë që mund të jetë shkak i konfuzionit (dhe tundimit) nuk është i lejuar, sepse çdo mjet që mund të çojë në dëm duhet të bllokohet, përveç nëse ka ndonjë interes që mund të shërbehet, i cili tejkalon dëmtimet e mundshme.” [2]

Dhe ai tha:

“Ky është një parim bazë i mësimeve islame, siç e kemi thënë kur kemi diskutuar për parimin e ndalimit të mjeteve që mund të çojnë në të keqe e kështu me radhë, dhe kemi shpjeguar se çdo veprim që shpesh mund të çojë në atë që është e ndaluar duhet të konsiderohet si një shkak i së keqes dhe dëmit, kështu që nëse nuk ka interes sheriatik që mund të shërbehet prej tij që do të peshonte më shumë se keqbërja e tij, dhe ngatërresa që ajo shkakton tejkalon çdo interes që mund t’i shërbejë, atëherë është e ndaluar. Në fakt, çdo shkak që mund të çojë në korrupsion është për t’u ndaluar, nëse nuk ka interes për t’u shërbyer prej tij që mund të peshojë më shumë se e keqja e tij. Pra, si thua për një shkak që shpesh çon në korrupsion?” [2]

Ai i cili e studion këtë specialitet dhe i shmanget ngatërresave të tij, në mënyrë që t’i përmbahet udhëzimeve islame kur trajton pacientët dhe të mos përshkruajë ndonjë ilaç haram, si narkotikë ose qetësues, dhe të mos i këshillojë pacientët të bëjnë ndonjë sjellje haram – në atë rast nuk ka asnjë arsye për ta ndaluar atë dhe ajo që ky psikolog ka për të ofruar i shërben një interesi që mund të tejkalojë çdo gjë të diskutueshme.

A e ndalon Islami trajtimin mjekësor?

Islami nuk i ndalon ilaçet dhe mjekimet që nuk do të sjellin ndonjë pasojë të keqe, sepse Islami erdhi vetëm për t’i udhëzuar njerëzit drejt asaj që mund t’u shërbejë interesave të tyre më të mira në këtë botë dhe në ahiret.

Ibn Kajjimi ka thënë:

“Baza dhe qëllimi i mësimeve islame bazohet në urtësinë dhe në shërbim të interesave më të mira të njerëzve në këtë botë dhe në botën tjetër.” [3]

Nëse ky mjek me të cilin do të konsultoheni është i besueshëm përsa i përket angazhimit dhe specialitetit të tij fetar dhe nuk ju përshkruan ilaçe përveç atyre që janë të lejuara, nuk ka asgjë të keqe të konsultoheni me të dhe të përfitoni nga trajtimi i tij.

A mund të konsultohen muslimanët me një psikolog apo psikiatër?

Nuk keni asnjë faj dhe nuk ka asnjë problem të vazhdoni të kërkoni mjekim te mjeku psikiatër, nëse ai është i besueshëm për sa i përket njohurive dhe angazhimit fetar dhe është i zoti në profesionin e tij.

Allahu e di më së miri.

islamqa.info

—————————–

[1] Mexhmu’el-Fetava, 15/419

[2] El-Fetava el-Kubra, 4/465

[3] I’lam el-Muvakki‘in, 4/337

Comments are closed.