Pyetja:

Cili është vendimi për ndërtimin e shtëpive dhe vendosjen e kabllove për TV në to?

***

Përgjigjja:

Falënderimi i takon vetëm Allahut, përshëndetjet e lëvdatat të Dërguarit të Tij ﷺ.

Nuk ka asgjë të keqe me ata që ndërtojnë dhe shesin shtëpi duke instaluar kabllo për TV, përveç nëse dihet ose mendohet se ka shumë të ngjarë që një blerës i caktuar ta përdorë televizorin për qëllime haram. Nëse nuk dihet se çfarë do të bëjë, atëherë nuk ka faj ndërtuesi.

Ky parim thuhet nga fukahatë në lidhje me vendimin për shitjen e çdo gjëje që mund të përdoret për qëllime mëkatare, siç është shitja e rrushit dikujt që do ta shtyjë atë për të bërë verë, ose shitja e armëve në kohë fitnesh dhe luftë civile.

Ibn Kudame ka thënë: Për ta përmbledhur: shitja e lëngut tek ai që besohet se do ta përdorë atë për të bërë verë është haram, dhe Esh-Shaafa e konsiderova atë si mekruh. Disa nga shokët tanë thanë se nëse shitësi beson se do ta përdorë për të bërë verë, atëherë është haram; ai e përshkroi atë si mekruh vetëm nëse ka paqartësi në lidhje me atë.

Pasi të vërtetohet kjo, shitja është haram dhe e pavlefshme vetëm nëse shitësi e di se blerësi ka për qëllim ta bëjë këtë, qoftë për shkak se ai ka thënë kështu, qoftë për shkak të provave rrethanore që tregojnë këtë.

Por nëse është vetëm një çështje mundësie, si p.sh. nëse është blerë nga dikush që nuk njihet, ose nga dikush që bën edhe uthull edhe verë, dhe ai nuk ka thënë asgjë për të treguar se donte të bënte verë, atëherë shitja është e lejuar.

I njëjti vendim zbatohet për çdo gjë që mund të synohet për qëllime haram, si p.sh. shitja e armëve luftëtarëve ose banditëve, ose në kohën e fitnes ose luftës civile, ose shitja e skllaveve me qëllim të këndimit ose punësimi i tyre për këtë qëllim. ose marrjen me qira të shtëpisë së tij për verë për t’u shitur në të, ose për t’u përdorur si kishë ose zjarrfikës etj. Kjo është haram dhe transaksioni është i pavlefshëm, për arsyet e përmendura më sipër. [1]

Në el-Mawsuah el-Fikhijah thotë: Shumica janë të mendimit se për çdo gjë që mund të synohet për qëllime haram dhe çdo transaksion që do të çojë në mëkat, është haram.

Pra, nuk lejohet të shitet diçka nga e cila dihet se blerësi ka për qëllim ta përdorë për ndonjë qëllim që nuk është i lejuar. [2]

Pra, nëse dihet se një blerës i caktuar ka për qëllim ta përdorë atë për qëllime haram, bazuar në diçka që ai ka thënë ose bazuar në prova rrethanore, është haram t’i vendoset atij. Por nëse nuk dihet asgjë për blerësin ose situatën e tij, siç është rasti në pyetjen tuaj, atëherë nuk ka asgjë të keqe me këtë.

Allahu e di më së miri.

islamqa.info

——————————

[1] el-Mughni (4/154)

[2] el-Mawsou‘ah el-Fikhijah el-Kuvaitiyyah (9/213)