Pyetja:

I propozova një gruaje për martesë, por kur e pashë ishte shumë e turpshme, aq sa nuk mund ta shihja fytyrën e saj sepse ishte shumë e turpshme. Pyetja 1: a lejohet që unë të kërkoj nga familja e gruas që të më lejojnë ta shoh dhe të ulem dhe të bisedoj me të para se të përfundoj marrëveshjen dhe të fejohem? 2. A lejohet falja e istiharës për më shumë se një grua, që do të thotë se kam parë dy vajza për martesë, dhe të dyja më pëlqejnë, por duhet të fal istihare për të vendosur se cila prej tyre është më e mira për mua? 3. Si duhet të zgjedh gruan, nga pikëpamja e bukurisë, prejardhja dhe përkushtimi fetar?

***

Përgjigjja: 

Falënderimi i takon Allahut.

Së pari:

Lejohet që kërkuesi të shikojë gruan të cilës dëshiron t’i propozojë martesë dhe të ulet me të dhe të flasë me të, edhe nëse kjo ndodh më shumë se një herë, përderisa ai është i pavendosur dhe qëllimi i tij është të arrijë një përfundim vendimtar dhe sigurohuni që të dyja palët të jenë të lumtura për të vazhduar me martesën. Mirëpo, parashihet që kjo të bëhet pa qenë vetëm bashkë dhe çdo bisedë të kufizohet në tema të lejuara dhe të rregullta.

Pasi ai ka vendosur të vazhdojë me propozimin ose jo, atëherë vendimi kthehet në origjinal, që është se është e ndaluar ta shikosh atë, sepse arsyeja e lejimit të tij nuk vlen më.

Këtë e tregojnë fjalët e Profetit ﷺ: “Nëse njëri prej jush i propozon një gruaje, atëherë nëse ai mund të shohë atë, gjë që do ta inkurajojë atë të shkojë përpara dhe të martohet me të, le ta bëjë këtë.” [1]

Shejh Ibn Uthejmin (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Lejohet ta shikosh atë në mënyrë të përsëritur… Nëse në rastin e parë nuk gjen ndonjë gjë që do ta inkurajonte të martohej me të, ai mund të shikojë herën e dytë dhe të tretën. . ” [2]

Shejh Ibn Baz (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Është e lejuar për një burrë, nëse dëshiron t’i propozojë një gruaje, t’i flasë asaj dhe ta shikojë atë, pa qenë vetëm me të… Dhe nëse biseda e tij me të ka të bëjë me martesën, strehimin dhe karakterin e saj, për të zbuluar nëse ajo di për gjëra të caktuara, atëherë nuk ka asgjë të keqe, nëse ai dëshiron t’i propozojë asaj.” [3]

Lejohet të shikohet në mënyrë të përsëritur, nëse është nevoja, për të kuptuar se si duket ajo, në mënyrë që ai të mos ketë asnjë pishman pas martesës, sepse zakonisht ky qëllim nuk arrihet me shikimin e parë. [4]

Së dyti:

Parimi themelor në lidhje me namazin e istihares është se ai ka të bëjë me një çështje, të cilën personi mund ta bëjë ose jo.

Prandaj ju duhet të vendosni dhe të zgjidhni një nga dy opsionet, pastaj të falni istiharah bazuar në atë zgjedhje dhe të vazhdoni me çështjen. Pastaj nëse nuk ju shkon, atëherë mund të falni përsëri istiharah për vajzën e dytë, e kështu me radhë.

Nëse falni istiharah veç e veç për secilën vajzë, nuk ka asgjë të keqe në këtë.

Suneti përshkruan karakteristikat e gruas me të cilën një burrë duhet të dëshirojë të martohet, të cilat mund të përmblidhen si vijon: ajo duhet të jetë e virgjër, e përkushtuar fetarisht, me prejardhje të mirë, e bukur dhe e pasur. Kjo për shkak se Profeti ﷺ ka thënë:  “Martohesh me një grua për katër gjëra: për pasurinë e saj, për prejardhjen e saj, për bukurinë e saj dhe për fenë e saj. Zgjidhe fetaren, të lumshin duart! [5]

Nëse gruaja i ka të gjitha këto cilësi, atëherë kjo është edhe më mirë, përndryshe ju duhet t’i jepni përparësi më të rëndësishmit prej tyre, dhe më e rëndësishmja prej tyre është që ajo të jetë e përkushtuar dhe e drejtë fetarisht, siç ka thënë Profeti ﷺ:“Kjo botë nuk është gjë tjetër veçse gëzime të përkohshme dhe gëzimi më i mirë i përkohshëm i kësaj bote është një grua e drejtë.” [6]

Transmetohet se Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur prej tij!) ka thënë: “I është thënë të Dërguarit të Allahut ﷺ: “Cila lloj gruaje është më e mira?” Pejgamberi ﷺ ka thënë: “Ajo që e gëzon burrin e saj kur ai e shikon atë, i bindet kur ai i thotë të bëjë diçka dhe nuk e kundërshton atë për veten apo pasurinë e saj, në atë mënyrë që ai nuk e pëlqen.” [7]

Dhe Allahu e di më së miri.

islamqa.info

————–

[1] Ebu Davudi (2082); i klasifikuar si hasen nga Hafiz Ibn Haxheri në Fet’hul Bari (9/181)

[2] Sherh el-Mumti‘ (12/21)

[3] Mexhmu’el-Fetaua (20/429)

[4] el-Mawsuah el-Fikhijjeh (22/17)

[5] Buhariu (4802) dhe Muslimi (1466)

[6] Muslimi (1467)

[7] Nesaiu (7373); i klasifikuar si hasen nga shejh Albani në es-Silsilah es-Sahihah (1838)