Pyetja:

Ne rrisim kafshë të zbutura si dele dhe pula dhe kemi bërë një strehë për to në anë të shtëpisë. Ne e pastrojmë strehën çdo javë, dhe ndonjëherë çdo dy javë (dmth., një javë po, një javë jo), për të hequr erën e plehut dhe urinës së tyre. Por edhe nëse e pastrojmë strehën çdo javë, ose çdo dy javë, një pjesë e erës së pakëndshme mbetet. Fqinjët e urrejnë dhe na detyruan t’i thernim pulat, por jo delet, sepse delet i fusim në strehë vetëm natën, për t’i mbrojtur nga vjedhja. Pyetja ime është: a konsiderohet si shqetësim për fqinjët tanë, sepse ne i vendosim delet vetëm natën, për t’i mbrojtur nga vjedhja, dhe e pastrojmë strehën çdo javë apo çdo javë tjetër?

***

Përgjigjja:

Falënderimi i takon Allahut.

Nëse fqinjët janë të mërzitur nga era e deleve ose e pulave ose e kafshëve të tjera, atëherë duhet të ndaloni së mërzitur ato dhe t’i hiqni qafe këto kafshë ose t’i mbani larg shtëpive, për shkak të dëshmive që tregojnë se është haram për të shkaktuar bezdi tek fqinjët.

Transmetohet nga Ebu Shurejh se Pejgamberi ﷺ ka thënë: “Betohem për Allahun se nuk është besimtar! Betohem për Allahun se nuk është besimtar! Betohem për Allahun se nuk është besimtar!” E pyetën: “E kush është ky, o i Dërguari i Allahut?” Pejgamberi ﷺ u përgjigj: “Është ai njeri, fqinji i të cilit nuk ndihet i sigurt dhe i qetë prej të këqijave të tij.” [1]

Transmetohet nga Ebu Hurejra se i Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Nuk do të hyjë ai në Xhenet, fqinji i të cilit nuk është i mbrojtur nga veprat e tij të këqija.” [2]

Kjo tregon se shkaktimi i bezdisjes së fqinjit është një mëkat i madh.

Ibn Haxher el-Hajtemi ka thënë në Ez-Zeuajir ‘an Iqtiraf el-Kaba’ir (1/422): Mëkati i madh nr. 210: shkaktimi i bezdisjes së fqinjit edhe nëse ai është jomusliman që jeton nën sundimin mysliman.

Transmeton se Ibën Omeri (Allahu qoftë i kënaqur me të) ka thënë: I Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Xhibrili vazhdoi të më kërkonte që fqinjët të trajtoheshin mirë derisa mendova se ai do t’i bënte ata trashëgimtarë.” [3]

Juristët janë shprehur se gjëra të tilla nuk lejohen.

Thuhet në Durar al-Hukkam Sharh Majallat al-Ahkam (3/216), nën titullin – Të largojmë dëmet ekstreme me çfarëdo mjeti:

5.. Nëse dikush ndërton një thertore afër një xhamie dhe i shqetëson adhuruesit me erën e kafshëve të therura dhe bajgës së tyre me erë të keqe, nëse kadiu (gjykatësi) është i informuar për këtë, ai duhet ta ndalojë atë që ta bëjë këtë (‘Ali Afandi).

Në el-Mi’yar nga el-Wanshirisi (8/412) thotë: Ebu Hafs el-Ata u pyet për dikë që bënte uthull në shtëpinë e tij dhe fqinjët e tij i thanë: Era e saj na dëmton dhe dëmton muret.

Ai u përgjigj: Nëse mjekët thonë se aroma është e dëmshme, dhe ndërtuesit thonë se ajo dëmton muret, atëherë ai duhet të ndalohet nga kjo, përveç nëse ai ndërton një mur para murit të tyre që do ta pengojë atë të arrijë në murin e tyre dhe duke i dëmtuar, me ç’rast ai nuk duhet të ndalet. Dhe ai përmendi se shejh Ebu Bekr ibn ‘Abd er-Rahman gjithashtu lëshoi një fetva duke e mos lejuar atë për hir të tyre dhe për hir të murit.

Bazuar në këtë, keni bërë mirë duke hequr qafe pulat.

Përsa i përket deleve, nëse mbajtja e tyre në këtë strehë gjatë natës do të çojë në prodhimin e një ere që do të mërzitë fqinjët, atëherë duhet t’i hiqni qafe ato, ose t’i zhvendosni në një vend shumë larg shtëpisë.

Për sa u përket kafshëve shtëpiake që jetojnë brenda shtëpisë, dhe njerëzit në vendin tuaj zakonisht i mbajnë si kafshë shtëpiake në shtëpitë e tyre, çështja është më e butë se në rastin e atyre që zakonisht nuk mbahen nëpër shtëpi.

Dhe Allahu e di më së miri.

islamqa.info

————–

[1] Buhariu (6016)

[2] Muslimi (46)

[3] Buhariu (6105) dhe Muslimi (2624)