Pyetja:

Si t’ia bëj me abdesin dhe guslin teksa mbaj parukë?

***

Përgjigjja:

Falënderimet i takojnë Allahut, paqja dhe bekimet e Tij qofshin mbi të Dërguarin e Tij Muhamedin ﷺ, mbi familjen e tij, mbi shokët e tij dhe mbi të gjithë ata që ndjekin rrugën e tij deri në Ditën e Gjykimit!

Parimi themelor është se është haram të mbash parukë për shkak të transmetimit nga Humejd ibn Abd er-Rahman ibn Auf se ai e ka dëgjuar Muavije ibn Ebi Sufjan, gjatë stinës së haxhit, duke thënë në minber – duke i marrë një pjesë të flokut nga dora e rojës: Ku janë dijetarët tuaj? E kam dëgjuar të Dërguarin e Allahut ﷺ të ndalojë gjëra të tilla dhe ai tha: “Bijtë e Izraelit ishin të dënuar kur gratë e tyre vepronin gjëra të tilla”. [1]

Shumë nga dijetarët e konsideronin mbajtjen e një paruke si të njëjtin titull si shtimi i zgjatjes së flokëve, dhe Allahu e ka mallkuar gruan që shton zgjatjen e flokëve dhe gruan që kërkon t’i shtohen ato. [2]
Transmetohet nga Ibn Umeri (Allahu qoftë i kënaqur me të) se i Dërguari i Allahut ﷺ ka thënë: “Allahu e ka mallkuar atë që shton flokët dhe atë që i shton ato, dhe ai që bën tatuazhe dhe ai që i ka bërë ato.” [3]

Disa nga dijetarët janë të mendimit se ekziston një lëshim që lejon një grua të mbajë një parukë nëse i kanë rënë të gjithë flokët.

Shejh Ibn Uthejmin ka thënë:

“Për sa i përket përdorimit të parukës në një rast si ai që përshkruat, ku i kanë rënë flokët në mënyrë të tillë që nuk ka shpresë se do të rriten, ne themi: në një rast si ky, ka nuk ka asgjë të keqe të veshësh një paruke, sepse në fakt nuk është për qëllimin e përmirësimit të zbukurimit; më tepër është për të hequr një defekt. Bazuar në këtë, nuk hyn në titullin e shtimit të zgjatjes së flokëve, për të cilën Profeti ﷺ e mallkoi atë që e bën këtë, siç e mallkoi gruan që shton zgjatjen e flokëve dhe gruan që pyet  që ato të shtohen. Ajo që shton zgjatimet e flokëve është ajo që i ngjit diçka flokëve të saj. Por në fakt, kjo grua nuk hyn nën titullin e zgjatjes së flokëve, sepse ajo nuk dëshiron të shtojë bukurinë e saj vetë apo t’i shtojë flokëve të saj natyralë që Allahu i Madhëruar përkundrazi ajo dëshiron të heqë një të metë që ka ndodhur, dhe nuk ka asgjë të keqe me këtë, sepse ajo është nën titullin e heqjes së një defekti dhe jo nën titullin e përmirësimit të zbukurimit. Ka një ndryshim midis dy çështjeve.” [4]

“Nëse dikush do të thoshte: Çfarë thoni për një tullace që nuk ka qime në kokë – a i lejohet asaj të mbajë parukë për të mbuluar defektin, jo me qëllim të përmirësimit të zbukurimit apo zgjatjes së flokëve? Allahu e di më së miri – është se është e lejuar, por është historia e një gruaje dhe vajzës së saj që u kapën nga fruthi dhe iu t’holluan flokët. Ajo e pyeti Profetin ﷺ nëse mund të shtonte zgjatime flokësh dhe ai nuk e lejoi atë ta bënte këtë.

Përgjigja për këtë është: ajo që duket të jetë rasti është se flokët nuk i kishin humbur plotësisht, prandaj ajo kërkoi që të lejohej të shtonte zgjatime flokësh, dhe kërkesa për të shtuar zgjatime flokësh tregon se disa nga flokët ishin ende të pranishëm, dhe nëse një pjesë e flokëve është e pranishme, pastaj shtimi i tyre bëhet me qëllim të rritjes së zbukurimit. Por nëse nuk ka qime, atëherë është një defekt – ajo që dua të them është se koka e saj duket si faqe e saj, pa qime fare. Dhe kjo është diçka që ndodh. Mos mendoni se kjo është një çështje hipotetike, sepse nuk është hipotetike; përkundrazi është e vërtetë. Në këtë rast më duket se nuk ka asgjë të keqe në këtë, sepse qëllimi është i ndryshëm nga qëllimi i shtimit të zgjatjeve të flokëve, të cilat nuk lejohen, ose është transmetuar se vepruesi është i mallkuar, dhe kjo është ajo që përmendet në hadith.” [5]

Vendimi për implantet e flokëve për atë që i ka rënë flokët

“Korrigjimi i defekteve të fituara që rezultojnë nga djegiet, aksidentet, sëmundjet e kështu me radhë, të tilla si transplantet dhe arnimi i lëkurës (irritimi), riformimi i gjirit plotësisht në rast se ai është hequr tërësisht, ose riformësimi i pjesshëm i tij nëse madhësia e tij është shumë e madhe ose shumë i vogël, si për shembull nëse mund të çojë në probleme shëndetësore dhe transplantim flokësh në rast të rënies së flokëve, veçanërisht te femrat.”

Vendimi për implantet e flokëve për atë që i ka rënë flokët

Është e lejuar për atë që i kanë rënë flokët të kërkojë ilaç, qoftë edhe duke bërë mbjelljen e flokëve, dhe kjo nuk hyn nën titullin e ndryshimit të krijimit të Allahut; përkundrazi është një trajtim për të rikthyer atë që Allahu i Lartësuar e kishte krijuar.

Thuhet në një deklaratë të Këshillit Islamik të Fikhut të Organizatës së Bashkëpunimit Islamik që u mbajt gjatë sesionit të tij të tetëmbëdhjetë në Malajzi 24-29 Jumada al-Akhirah 1428 AH/9-14 në korrik 2007, në lidhje me procedurat kozmetike dhe çfarë është e lejueshme prej tyre:

“Korrigjimi i defekteve të fituara që rezultojnë nga djegiet, aksidentet, sëmundjet e kështu me radhë, të tilla si transplantet dhe arnimi i lëkurës, riformimi i gjirit plotësisht në rast se ai është hequr tërësisht, ose riformësimi i pjesshëm i tij nëse madhësia e tij është shumë e madhe ose shumë e  vogël, si për shembull nëse mund të çojë në probleme shëndetësore dhe transplantim flokësh në rast të rënies së flokëve, veçanërisht te femrat.”

Si duhet të marrë abdes dhe gusël ai që mban paruke?

Nëse mbani një parukë, mund ta fshini atë me dorë të lagët, kur merrni abdes, sepse lejimi që lejon lagjen e saj bazohet në lehtësimin e gjërave dhe për shkak se Profeti ﷺ i ka mbërthyer flokët së bashku në një proces i quajtur talbid kur bënte haxhin dhe e fshiu mbi të, që do të thotë se i vendosi diçka si ngjitës, për t’i mbajtur flokët së bashku dhe për të mos futur pluhur në to. Mirëpo duhet hequr kur bëhet gusël, sepse është obligim që uji të arrijë në të gjithë lëkurën.

A mund të shfaqen femrat para meshkujve me paruke?

Nuk lejohet të dalësh para burrave me paruke, sepse është një lloj zbukurimi që duhet mbuluar, përveç asaj që mund të përfshijë tërheqjen e vëmendjes së burrave.

Lusim Allahun që t’ju japë shërim dhe mirëqenie.

Allahu e di më së miri.

Islamqa.info

———————————————-

[1] Buhariu (5477) dhe Muslimi (2127)

[2] Komisioni i Përhershëm për Fetva, 5/191)

[3] Buhariu (59937) dhe Muslimi (2122)

[4] Nga faqja e internetit të Shejhut

[5] Sherh Sahih el-Buhari, 7/599, 600)

Comments are closed.