Pyetja:

Sa është shuma minimale e mehrit? Cili është ekuivalenti mes mehrit modern dhe atyre të nënave të besimtarëve?

***

Përgjigjja:

Falënderimi i takon Allahut. Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të Dërguarin e Tij, ﷺ.

Shuma minimale e mahrit është transmetuar nga Sehl ibn Sa’d el-Sa’idi, i cili ka thënë: “Një grua erdhi te i Dërguari i Allahut ﷺ dhe tha: “O i Dërguar i Allahut, unë kam ardhur të të jap veten (në martesë) me ty.” I Dërguari i Allahut ﷺ e shikoi atë dhe e shikoi lart dhe poshtë, pastaj i Dërguari i Allahut ﷺ uli kokën dhe ndaloi. Kur gruaja pa që ai nuk kishte marrë një vendim për të, u ul. Një burrë nga sahabët tha: “O i Dërguar i Allahut, nëse nuk të intereson ajo, atëherë martoje me mua.” Ai tha: “A ke ndonjë gjë?” Ai tha: “Jo, pasha Allahun, o i Dërguar i Allahut ﷺ.” Ai tha: “Shko te populli yt dhe shiko nëse mund të gjesh ndonjë gjë.” Kështu njeriu shkoi, pastaj u kthye dhe tha: “Jo, pasha Allahun, nuk gjeta asgjë.” I Dërguari i Allahut ﷺ tha: “Shiko dhe shiko (nëse mund të gjesh ndonjë gjë), edhe nëse është vetëm një unazë hekuri që mund ta japësh.” Kështu ai shkoi, pastaj u kthye dhe tha: Jo, pasha Allahun, o i Dërguar i Allahut, as edhe një unazë hekuri. Por (e kam) këtë izar (rrobën) timen, ajo mund ta ketë gjysmën e saj.” I Dërguari i Allahut ﷺ tha: “Çfarë mund të bëjë ajo me izarin tuaj? Nëse e ke veshur, ajo nuk do të ketë asgjë prej saj.” Burri u ul, pastaj, pasi kishte kaluar një kohë e gjatë, u ngrit (për t’u larguar). I Dërguari i Allahut e pa atë duke u larguar dhe e thirri. Kur erdhi, tha: “Çfarë di ti për Kuranin?” Ai tha: “Sureja filani dhe sureja filan.” Ai tha: “A i dini përmendësh?” Ai tha: “Po.” Ai tha: “Atëherë shko, ti je martuar me të sipas asaj që di nga Kurani.” [1]

Ky hadith tregon se lejohet që mahri të jetë pak ose shumë nga ajo që konsiderohet pasuri, nëse të dy partnerët pajtohen, sepse një unazë hekuri është jashtëzakonisht pak. Ky është medhhebi i Shafiut dhe është gjithashtu pikëpamja e shumicës së dijetarëve të gjeneratave të mëparshme dhe të mëvonshme. Ky ishte gjithashtu mendimi i Rabi’ah, Ebu’l-Zinaad, Ibn Ebi Dhi’b, Jahjaa ibn Sa’id, el-Leyth ibn Sa’d, el-Theuri, el-Ooza’i, Muslim ibn Khaalid, Ibn Ebi Lejla, Davudi, fukahatë e dijetarëve të hadithit dhe Ibn Vehbi nga sahabët e Malikut. Ishte gjithashtu mendimi i të gjithë dijetarëve të Hixhazit, Basrës, Kufes dhe Sirisë dhe të tjerëve, se çdo gjë për të cilën çifti bien dakord është e lejuar (si prikë), qoftë shumë apo pak, si për shembull kamxhiku. një palë këpucë ose një unazë hekuri etj.

Në lidhje me pyetjen rreth mahrit të Nënave të Besimtarëve:

Transmetohet nga Ebu Seleme ibn Abdulrahman ka thënë: “E pyeta Aishen, gruan e Pejgamberit ﷺ, se çfarë mehri ka dhënë Profeti ﷺ. Ajo tha: ‘Mehri që ai u dha grave të tij ishte dymbëdhjetë ukijje dhe një neshsh.’ Ai tha: A e dini se çfarë është neshshi? Ai tha, ajo tha se është gjysma e një okije. Kjo ishte pesëqind dirhemë. Ky ishte mehri i dhënë nga Pejgamberi ﷺ grave të tij.” [2]

Dijetari Ibn Khaldun ka thënë:

“Konsensusi i dijetarëve që nga fillimi i Islamit dhe koha e sahabëve dhe tabiinëve ka qenë se dirhemi sheriatik është ai prej të cilit dhjetë monedha peshojnë shtatë mitkal ari. Ukija është dyzet dirhemë të këtij lloji, dhe mbi këtë bazë është shtatë të dhjetat e dinarit… Të gjitha këto shuma janë dakorduar me konsensus dijetarësh (ixhma’).

Bazuar në këtë, pesha e një dirhemi në gram është 2.975 gram.

Pra, mahri i grave të Profetit ﷺ ishte 500 x 2.975 = 1487.5 gram argjend.

Çmimi i një gram argjendi të pastër që nuk është punuar është përafërsisht 1 rial, kështu që mahr në rial është afërsisht 1487,5 rial.

Në dollarë është afërsisht 396,7 dollarë.

Allahu e di më së miri.

Islamqa.info

———————————————-

[1] el-Sahih (nr. 1425)

[2] Muslimi (nr. 1426)

[3] Mukaddime fq. 263