Pyetja:

Në hadithin e Aishes (Allahu qoftë i kënaqur prej saj!), ajo i tha Profetit ﷺ: “O i Dërguari i Allahut, a duhet të bëjnë gratë xhihad?” Ai ﷺ tha: “Po, ata duhet të bëjnë një xhihad në të cilin nuk ka luftë: haxhi dhe umreja”. Nëse xhihadi i një gruaje është haxhi, a do të thotë kjo se nëse një grua vdes gjatë haxhit të saj ajo është shehide që ka vdekur për rrugën e Allahut?

***

Përgjigjja: 

Falënderimi i takon Allahut.

Është vërtetuar se haxhi është xhihadi i grave.

Aishja, nëna e besimtarëve (Allahu qoftë i kënaqur me të!), tregon se e ka pyetur Pejgamberin ﷺ: “O i Dërguari i Allahut, përse të mos marrim pjesë edhe ne nëpër beteja e të luftojmë së bashku me ju?” Ai iu përgjigj: “Xhihadi më i mirë dhe më i bukur për ju është haxhi, haxhi i pranuar.” [1]

Aishja (Allahu qoftë i kënaqur prej saj!), e pyeti Pejgamberin ﷺ: “O i Dërguari i Allahut a lejohet lufta për gratë?” Ai iu përgjigj: “Për to ka luftë që s’ka përleshje në të, (është) haxhi dhe umreja.” [2] 

Nuk përmendet në hadith që nëse një grua vdes (gjatë haxhit) ajo do të arrijë shpërblimin e shehidit, sepse shpërblimi i xhihadit nuk nënkupton domosdoshmërisht shpërblimin e shehidit. Por nëse gruaja shpreson në statusin e shehidit dhe kërkon ta arrijë atë, dhe dëshiron të bëjë haxhin sepse është xhihad që ajo mund ta bëjë, atëherë në këtë rast nëse ajo vdes, ekziston shpresa se ajo do të arrijë shpërblimi i martirizimit, për shkak të qëllimit të saj, jo sepse thjesht të vdesësh gjatë haxhit do të thotë se njeriu ka arritur automatikisht shehidin. Kjo është për shkak të kuptimit të përgjithshëm të hadithit të transmetuar nga Sehl ibn Ebi Umamah ibn Sahl ibn Hunejf, nga babai i tij, nga gjyshi i tij, se Profeti ﷺ ka thënë: “Kushdo që me sinqeritet i kërkon Allahut shehidin, Allahu do ta bëjë atë të arrijë statusin e shehidit, edhe nëse ai vdes në shtratin e tij.” [3]

Neveviu (Allahu e mëshiroftë) ka thënë:

“Në lidhje me fjalët e Profetit ﷺ, “Kush kërkon me sinqeritet shehidin, do t’i jepet, edhe nëse nuk vdes si shehid” – dhe sipas një transmetimi tjetër, “Kush kërkon sinqerisht Allahu për shehid, Allahu do ta bëjë atë të arrijë statusin e dëshmorëve, edhe nëse ai vdes në shtratin e tij” – çfarë nënkuptohet me raportin e parë, shpjegon ky i fundit. Kur merren së bashku, nënkuptojnë se nëse ai sinqerisht kërkon shehid, atij do t’i jepet një pjesë e shpërblimit të dëshmorëve, edhe nëse ai vdes në shtratin e tij. Kjo tregon se rekomandohet të kërkosh shehid dhe të aspirosh gjithmonë atë që është e mirë.” [4]

Dhe Allahu e di më së miri.

islamqa.info

————-

[1] Buhariu (1520)

[2] Ibn Maxhe (2901)

[3] Muslimi (1909)

[4] Sherh Sahih Muslim (13/55)