Pyetja:

Dua të di sa i fortë është hadithi “Zgjidhni të huajt për martesë”, i cili qarkullon gjerësisht mes njerëzve. A nuk inkurajohet martesa me të afërmit në mësimet islame?

***

Përgjigjja: 

Falënderimi i takon Allahut.

Së pari:

Në disa hadithe inkurajohet kërkimi i të huajve ose jo të afërmve për martesë, por asnjë prej këtyre haditheve nuk është vërtetuar se është transmetuar saktë nga Profeti ﷺ.

El-Hafiz Ibnul Mulakkan (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Unë nuk kam parë asgjë në lidhje me këtë temë në asnjë libër hadithi që mund të jetë i besueshëm.” [1]

Pasojnë disa nga hadithet që janë transmetuar në lidhje me atë:

  1. “Zgjidhni të huajt për martesë”

Shejh Albani (Allahu e mëshiroftë) u pyet për këtë dhe ai tha: “Është daif (i dobët).” Ai u pyet: “A janë transmetuar hadithe sahih (të shëndosha) që inkurajojnë martesën me jo të afërmit?” Shejhu u përgjigj: “Jo.” [2]

2. “Mos u martoni me të afërm, sepse fëmija do të lindë i sëmurë”.

El-Hafiz Ebu Amr Ibn es-Salaah (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Unë nuk kam gjetur ndonjë burim të besueshëm për të. [3]

Shejh Albani (Allahu e mëshiroftë) ka thënë:

“Ajo nuk ka bazë dhe nuk mund t’i atribuohet Profetit ﷺ. Është i njohur në ditët e sotme nga ata që pretendojnë se janë të ditur dhe disa mjekë, të cilët nuk i frikësohen Allahut kur i mësojnë studentët e tyre, prandaj u mësojnë atyre pikëpamje dhe ide që nuk kanë prova apo evidencë. Ka disa hadithe që nuk kanë këmbë për të qëndruar dhe nuk kanë bazë në fjalët e Profetit ﷺ, siç është ky hadith. Më kanë pyetur shumë herë për këtë nga disa studentë të tyre.” [4]

Disa dijetarë thanë se rekomandohet të martohet me një grua që nuk është e afërme.

Gazaliu (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Ajo nuk duhet të jetë një e afërme e ngushtë, sepse kjo e zvogëlon dëshirën…” [5]

Ibn Kudameh (Allahu e mëshiroftë) ka thënë:

“Duhet të zgjidhni një grua që nuk është e afërme, sepse fëmijët e saj do të jenë më inteligjentë. Prandaj u tha: Martohuni me jo të afërmit që të mos keni fëmijë të dobët. Njëri prej tyre tha: Fëmijët e jo të afërmve janë më inteligjentë, kurse fëmijët e kushërinjve janë më elastik. Për më tepër, nuk ka asnjë garanci që në martesë nuk do të zhvillohet armiqësi, e cila mund të përfundojë me divorc, dhe nëse gruaja është e afërme, kjo mund të çojë në shkëputjen e lidhjeve farefisnore, të cilat ne jemi të detyruar t’i mbajmë.” [6]

Por ky vendim nuk është dakorduar mes juristëve. Disa prej tyre e hodhën poshtë këtë ide, duke përmendur si dëshmi faktin se Profeti ﷺ e dha vajzën e tij Fatimen për martesë kushëririt të saj Ali ibn Ebi Talibit, dhe ai e dha për martesë vajzën e tij Zejnebën kushëririt të saj nga nëna, Ebu’l-As ibn er-Rabi, e kështu me radhë.

Es-Subki (Allahu e mëshiroftë) ka thënë, duke komentuar pikëpamjen se rekomandohet të martoheni me jo të afërm: “Ky vendim nuk mund të jetë i shëndoshë, sepse nuk ka prova për ta mbështetur atë. Profeti ﷺ e dha vajzën e tij Fatimen për martesë Aliut (Allahu qoftë i kënaqur me të dy), dhe ajo ishte e afërmja e tij e ngushtë.” [7]

Shejh Ibn Baz (Allahu e mëshiroftë) u pyet:

“Lexova diçka që thoshte: “Martohuni me jo të afërm që të mos keni fëmijë të sëmurë”. A është hadith sahih? A ka ndonjë hadith tjetër për këtë temë? Shpresojmë që të mund të shpjegoni se cili është Suneti i shëndoshë në lidhje me çështjen e zgjedhjes së gruas.”

Ai u përgjigj:

“Kjo nuk ka asnjë bazë; përkundrazi është më mirë të martohesh me të afërmit, pasi Pejgamberi ﷺ ua dha për martesë vajzat e tij disa të afërmve të tij. Sa i përket pikëpamjes së disa juristëve, nuk ka asnjë bazë për të; përkundrazi është fakultative. Nëse një burrë dëshiron të martohet me të afërm si kushërirën i tij nga babai ose kushërirën nga nëna, ose nëse dëshiron të martohet me një jo të afërme, nuk ka asgjë të keqe në këtë.

Sa i përket pikëpamjes së atyre që thonë se martesa me një jo të afërm do të prodhojë fëmijë më inteligjentë dhe është më mirë, nuk ka asnjë bazë për këtë dhe asnjë provë për ta mbështetur atë. Nëse ka një të afërm që është i mirë, është më e përshtatshme të martohet me të dhe martesa me të mund të konsiderohet si mbajtje e lidhjeve farefisnore. Por nëse ka një jo të afërm që është më i bukur dhe më i mirë në karakter, atëherë është më mirë të martohesh me një jo të afërm.

Çështja është që burri të kërkojë një grua të drejtë, qoftë ajo e afërm apo jo, sepse Pejgamberi ﷺ ka thënë: “Gratë mund të martohen për katër gjëra: pasurinë e tyre, prejardhjen e tyre bukurinë dhe angazhimin e tyre fetar. Zgjidhni atë që është i përkushtuar fetar, ju fshifshin duart me pluhur (d.m.th., qofshin të mbarë!)” Pra, besimtari duhet të kërkojë një grua të përkushtuar dhe të mirë fetarisht, edhe nëse ajo nuk është nga të afërmit e tij; Në të njëjtën mënyrë, gratë duhet të kërkojnë një burrë të drejtë dhe të pyesin për të, edhe nëse ai nuk është një nga të afërmit e saj.” [8]

Dhe Allahu e di më së miri.

islamqa.info

—————

[1] El-Bedr el-Munir (7/500)

[2] Silsilat al-Huda ue’n-Nur (shirit nr. 594, 0.53)

[3] Është transmetuar nga el-Haafiz Ibn el-Mulaqkan në el-Bedr el-Munir (7/499).

Es-Subki e përmendi atë në Tabakat esh-Shafa‘iyyah (6/154) në mesin e haditheve që u cituan nga Ebu Hamid el-Gazali në Ihya’ ‘Ulum ad-Din për të cilat ai nuk gjeti isnade.

[4] Es-Silsilah ed-Daifah (5365)

[5] Ihja’ ‘Ulum ad-Din (2/41)

[6] El-Mugni (7/83)

[7] Mughni el-Muhtaj nga esh-Sharbini (4/206)

[8] Fetava Nur ‘ala ed-Darb (kaseta nr. 831)